Crisisinterventie


Omschrijving

Onmiddellijke en kortdurende stress verlagende vorm van hulpverlening die ambulant en/of mobiel kan zijn. Uiteraard kan crisisinterventie ook gecombineerd worden met opvang. Meer informatie op de pagina van crisis opvang. 


binnen 12 uur na aanmelding

3 dagen

2 tot 5 gesprekken

½ tot 2 uur per gesprek

Ambulant of mobiel



Doelstellingen Sunrise

  • Voorkomen dat cliënten  in crisissituaties te snel binnen een ingrijpende context of gerechtelijk circuit terecht komen.
  • De crisissituatie benutten om een veranderingsproces op gang te brengen.
  • Maximaal inzetten op de context (clënt en omgeving).
  • Crisisinterventie leidt tot controle herwinnen op de crisissituatie.
  • De voorwaarde creëren voor een (vervolg)begeleiding.
  • Veiligheid en leefbaarheid behouden en bewaken.

Acties Sunrise

  • Veiligheid creëren.
  • Praktische dienstverlening bieden.
  • Verzamelen van informatie om vervolgstappen te kunnen zetten.
  • Contact leggen met de cliënt(en).
  • Plan van aanpak bedenken/uitvoeren.
  • Bemiddelen.
  • Contextgesprekken voeren, maximaal inzetten van de leefomgeving.
  • Gebruik maken van specifieke methoden en technieken.
  • Oriënteren naar verdere hulp.

 


GEÏNTERESSEERD?

Maandag t/m vrijdag van 09:00-17:00 bereikbaar op:
06 - 57 74 39 85

Persoonlijke Telefoonnummers

Tonny: 06 57 74 39 85                                                                Ad: 06 58 96 61 00

Romy: 06 15 22 03 02


Op de pagina contact heeft u de mogelijkheid om digitaal uw vragen te stellen. Natuurlijk kunnen wij u ook op bovenstaande tijdstippen telefonisch te woord staan.